Виховна робота
Аналіз виховної роботи за 2022-2023 н.р.
Керуючись рекомендаціями МОН України щодо організації виховної роботи у 2021-2022 н.р., державною програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», річним планом виховної роботи школи на 2022-2023 навчальний рік, педагогічні працівники реалізовували конкретні завдання виховної роботи відповідно до загальношкільної виховної програми закладу з національно -патріотичного виховання. Виховна робота в ліцеї базувалася на загальнолюдських цінностях та духовних, моральних і культурних засадах народу України. Діяла система щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, запобігання торгівлі людьми
Позитивними результатами у виховній роботі
за 2022-2023 н.р. є:
- використання інноваційних технологій, дистанційних форм роботи з учнями у навчально-вихованому процесі;
- активізація громадянського, національно-патріотичного напрямку виховної роботи;
- активна участь у конкурсах ;
- створення сприятливих умов для розвитку творчих здібностей дітей;
- підвищення якості проведених загальношкільних заходів;
- участь у різноманітних конкурсах;
- підвищення рівня вихованості учнів;
Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:
• Превентивне виховання.
• Морально-етичне виховання.
• Художньо-естетичне виховання.
• Громадянсько-патріотичне виховання.
• Трудове виховання.
• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.
• Екологічне виховання.
Проведені виховні години, тижні права та здорового способу життя, випущені відповідні стіннівки
Уся виховна діяльність була спрямована на реалізацію Законів України “Про освіту ”, «Про загальну середню освіту” , державних національних програм.
Головна увага приділялась :
- Вихованню в учнів почуття громадянина України ;
- Формуванню особистості учня, формуванню його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань;
- Вихованню любові до праці, почуттю дбайливого господаря своєї школи, бережливого ставлення до шкільного і класного майна;
- Формуванню засад здорового способу життя ;
- Вихованню любові до природи, виробленню навичок екологічної культури ;
- Вихованню поваги до вчителів, батьків, людей похилого віку
У школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. У кожному класі створені куточки державної символіки, проводяться щоденно хвилина мовчання, та у кожному класі виконується Гімн України.
З метою профілактики злочинності та дитячої бездоглядності» у школі розроблені відповідні заходи
Регулярно проводяться профілактичні рейди: «Діти вулиць», «Канікули».
З метою правового всеобучу батьків 2 рази на рік проходяться загальношкільні батьківські збори у нових форматах у зв’язку з пандемією, військовими діями, на яких заступник директора з виховної роботи ознайомила батьків з кримінальною ситуацією у селі та про ступінь відповідальності підлітків у разі скоєння протиправних дій.
Були проведені заплановані предметні тижні.
Проведено конкурси малюнків: Малюємо мир; Голодомор 33-го; Права дитини і людини; Дитинства світ; Ми за здоровий спосіб життя.
Активну участь учні брали в різних акціях, які проходили в ліцеї щомісяця. Акції : "Смілива гривня",«ТАЄМНИЙ МИКОЛАЙЧИК: Діти – дітям », «Голуб миру», «Кошти на ліки для ЗСУ», "Шкарпетки для перемоги", «Чай та кава для ЗСУ»,
Дирекція ліцею відповідно до своїх посадових обов’язків тримає на контролі питання соціального захисту учнів пільгових категорій : дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей батьків-учасників АТО.
Проведення загальношкільних заходів спрямоване на масове охоплення учнів позакласною діяльністю, в якій кожен вихованець може проявити власні здібності, нахили, інтереси. Здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи облік ведеться класними керівниками у класних журналах .
Проводячи чергування по школі, вчителі і учні слідкують за дотриманням правил поведінки у їдальні, громадських місцях.
Традиційно учні школи взимку беруть активну участь у природоохоронних акціях: «Допомога птахам», «Збережи ялинку».
Велика увага в школі приділяється і фізичному вихованню учнів. В школі проводяться день фізкультурника, змагання з волейболу, футболу, баскетболу, Олімпійський тиждень та інші.
У цей важкий для всіх час кожен з нас робить свій вклад у Перемогу. Тож учні Іллінецького ліцею долучилися до волонтерського руху і допомагають нашим захисникам , а також мирному населенню. Ми взяли активну участь у благодійній акції «ТАЄМНИЙ МИКОЛАЙЧИК: Діти – дітям ».
Зібрали теплі дитячі речі, шапки, рукавички, іграшки, крупи, солодощі . Все це передали волонтерам, Vlad Polishchuk які знають свою справу. Також було зібрано 1900 гривень. Ці кошти волонтери використають на пальне.
Неодноразаово передавали для захисників смаколики, вареники, теплі шкарпетки, серветки та листівки зі словами подяки.
Директор нашого закладу служить в лавах ЗСУ .Тож щоб підтримати бойовий дух та передати теплоту наших сердець - малювали малюнки для нашого директора та його побратимів, передали для захисників чай,каву та шоколад. Жовто-блакитний прапор для учнів передали наші Герої з передової.
Наш ліцей долучився до благодійної акції "Смілива гривня", яку проводив Національний банк України з 1 серпня по 31 жовтня 2022 року. Було зібрано монет на суму 1071 гривня. Кожен з нас зробив свій внесок у Перемогу,навіть якщо це було 10 копійок.
Практичним психологом школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. За рахунок постійної профілактичної роботи, співпраці з органами внутрішніх справ, на обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх учні школи відсутні.
Завдання на 2023-2024 н.р.
Основні завдання
Російський напад на Україну створив безпосередню та зростаючу загрозу життю й добробуту 7,5 млн українських дітей. Унаслідок військових дій 3 млн дітей в Україні та понад 2,2 млн дітей у країнах, котрі приймають біженців із неї, потребують невідкладної гуманітарної допомоги. Внутрішнє й зовнішнє (за межі України) переміщення торкнулося кожних двох дітей із трьох. Війна впливає на психічне здоров’я кожного громадянина України. Одним із головних завдань закладу освіти є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.
Пам’ятаймо, що всі ми різні, але всі адаптивні. Слід правильно працювати над своїм емоційним станом в критичній ситуації, щоб жити далі і робити крок в майбутнє. В жорстоких реаліях воєнного стану в Україні перед освітянами стоїть важливе завдання - об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури. Відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, охоплює усі сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях. Особлива роль в організації виховної діяльності в закладі освіти належить класним керівникам.
- У виховному процесі закладу будуть використовуватися методичні рекомендації «Інформаційні матеріали щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році»;
- Обов’язково потрібно звертати увагу на психологічну підтримку всіх учасників освітнього процесу під час війни;
- Проводити тематичні виховні заходи, щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, національно-патріотичного виховання, профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми тощо;
• Підвищення ролі громадянського та патріотичного виховання дітей;
• Створення умов для учнів та вчителів для участі у шкільних та районних конкурсах;
• Використання інноваційних форм роботи із забезпечення діяльності самоврядування;
• Посилення контролю за відвідуванням учнів;
• Систематична підтримка зв’язку з батьками;
• Посилення ролі учнівського самоврядування в житті ліцею;
• Продовжити формування в учнів навичок культури здоров’я, безпечної поведінки, підвищення рівня їх інформованості з питань профілактики тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, профілактики ВІЛ/СНІДу.
• Підтримка та укріплення шкільних традицій, що сприяють створенню загальношкільного колективу та організовують його життя.
• Удосконалення методичної майстерності класного керівника, спроможного компетентно і з повною віддачею займатися здійсненням виховної діяльності та ефективно вирішувати питання виховання школярів.
• Розвиток учнівського самоврядування, його роль у навчально-виховному процесі.
Виховний процес тепер побудований таким чином, що:
-Виховання особистості ґрунтується на принципах прищеплення морально-етичних складових, таких як: гідність, чесність, справедливість, турбота, доброта, милосердя, екологічна культура, толерантність, повага до життя, повага до себе та інших людей;
-соціально-політичних складових, таких як: свобода, демократія, культурне різноманіття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність;
Виховний план роботи на рік складається з урахуванням дитячої ініціативи та ідей.
Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.
У концепції НУШ передбачено виховання на загальнолюдських цінностях та патріотизмі. Дітей мають привчати до відповідальності, поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини, екологічної культури, доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї. Прищеплювати цінності гуманізму найкраще через конкретні дії.
Шкільне виховання має стати не «каральним». Замість «не можна вчиняти інакше» має стати «так було б ефективно». Завдання школи — вказувати та аналізувати орієнтири, підказувати, як вчинки та цінності людини впливають на інших та на її життя, а також створювати психологічно комфортну атмосферу.
Школа - це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність навчального закладу відбувається так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя. Виховання - це творчість, це найвища коштовність, про яку повинні дбати і батьки, і педагоги.
Національно-патріотичне виховання – один із головних векторів діяльності всього українського суспільства.
Стратегічні підходи до національно-патріотичного виховання дітей та молоді в системі освіти визначено Указом Президента України від 18.05.2019 № 286/219 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 932 «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки». Тому головним напрямом виховного процесу в закладі у 2023-2024 н.р. є таке питання: «Національно - патріотичне виховання - стратегічний напрямок сучасної освіти в системі роботи закладу».
Майже протягом всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що ми всі відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Уже тисячі років людство шукає відповідь на запитання хто розумніший чоловіки чи жінки?.14 лютого в День святого Валентина у школі для учнів 8-11 класів було проведено інтелектуальне шоу "Хто зверху?".Команда дівчат та команда хлопців змагалися у 8 конкурсах: "Збери літери", "Жінка чи чоловік", "Відгадай мелодію", "Зірки школи в ряд", "Чиє це?", "Хто я?", "Обмін ролями", "Хто швидше?". Команда дівчат у цьому конкурсі перемогла. І ми ще раз переконалися, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша. Але хочеться і про хлопців гарне сказати. Адже у конкурсі "Обмін ролями" вони ще раз довели ,що можуть бути гарними помічниками своїм мамам, а в майбутньому своїм дружинам на кухні. Хлопці досить вправно і старанно ліпили вареники. Перемогли, звичайно, дівчата але торт, який отримали за перемогу, смакували всі разом.